De komst van La niña.. - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Marlissa Hilkmann - WaarBenJij.nu De komst van La niña.. - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Marlissa Hilkmann - WaarBenJij.nu

De komst van La niña..

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

23 Oktober 2012 | Argentinië, La Plata

Dacht ik het voorlopig achter de rug te hebben, maar nee, ook hier is het flink aanwezig.. En dan heb ik het over de regen. Tsjonge jonge, het lijkt wel alsof we er door worden achtergevolgd.
Ze spreken ook wel over de komst van la niña, als er een periode is wanneer het veel regent, wanneer het eigenlijk niet hoort te regenen. Het gebeurt maar één keer in de 30 jaar ongeveer. En laten wij nou net hier zijn.. Perfecto!

Gelukkig wordt het woensdag weer beter, ik hoop dat het mooie weer dan ook aanblijft. Een eerste collegedag met regen is genoeg.
We vonden het dan ook heel leuk om als een stel chinese toeristen rond te lopen met dezelfde zwarte, gekochte parapluutjes. Vervolgens ging er één al kapot na een kwartier, arme Willem... Gelukkig had hij wel een winterjas aan, alhoewel deze regen doorliet..

Ja gelachen hebben we wel vandaag! Na de colleges lekker de stad in gegaan om naar Personal te gaan, een telefoonwinkel. Ik denk dat de verkopers blij waren ons te zien met alle gebreken van onze telefoons.. Mijne had geen signaal, waarschijnlijk is ie niet simlock vrij.. Die van Iris krijgt geen gehoor als ze belt en Willem heeft of wél bereik of helemaal niet. Als goed is krijg ik nu een andere via een nichtje van de familie.
Vervolgens wilden we een kaart kopen voor de bus. Het duurde even, maar na zo'n 5 kiosks vonden we er een waar we er ook werkelijk een konden kopen.

Toen vonden we het tijd om te chillen en zijn we naar een leuk barretje gegaan om koffie te drinken. Vervolgens weer de regen ingestapt, want ik had afgesproken met Camila (dochter van het gezin) om naar een optreden van haar nichtje te gaan kijken. Ze zingt. De anderen wilden graag mee, alleen had Willem weer pech, omdat hij al in de bus was gestapt naar huis, toen ik te horen kreeg dat we dichtbij konden afspreken om naar het optreden te gaan.

Entonces, in de auto gestapt van Camila en Ricardo (vader van het gastgezin) met Iris en Marius en aangekomen bij het cultureel centrum waar haar nichtje zou optreden. Het was heel leuk, allemaal traditionele liedjes vanuit heel Latijns-Amerika.

Nu heb ik natuurlijk nog niet verteld over de colleges van vandaag, dus zal ik dat nu maar doen. Vanochtend werden we naar boven begeleid door Christina Heres (een soort van contactpersoon) en nog een andere begeleider, Fernando. Ze lieten ons de verschillende verdiepingen zien. Overal hangen doeken met teksten, echt overal waar je kijkt. Er zijn verschillende bewegingen binnen de universiteit die op deze manier hun standpunten duidelijk willen maken. Wat julie vast niet weten is dat als je naar de wc moet, je zelf wc papier mee moet nemen, want die heb je daar niet. Ik denk dat het niet binnen het budget van de overheid past.. Aangezien studenten niks hoeven te betalen voor de colleges. Ook is er maar één printer..
De deuren zijn soms moeilijk te openen en de lokalen waar wij zitten zijn best klein. Maar toch heb ik er totaal geen last van. Ik denk dat wij het nog beter hebben dan de lokale studenten. De docenten zijn heel aardig en behulpzaam. Ze houden zeker rekening met ons. Vandaag hadden we meer introductielessen, dus over de inhoud kan ik niet veel zeggen.

Ook kregen we te horen dat het mogelijk was om gratis lessen tango te volgen. Dat willen we graag gaan proberen! Ook gaan we kijken bij salsalessen vlakbij het huis. Er is dus al veel te doen hier.

Ik ga weer naar bedje toe,
Besos

  • 23 Oktober 2012 - 07:27

    Jacq:

    Yes! Salsa lessen dat wilde je zo graag! Mooi!!

  • 23 Oktober 2012 - 09:00

    La Madra:

    Hoi Marlis,

    Het lijkt wel een soort van spannend vervolgroman, elke dag weer benieuwd wat je nu weer meegemaakt hebt... Het eerste wat je doet na het opstaan je reisverslag lezen. Je kan idd. altijd nog in de journalistiek( wat je ook leuk vindt) zo goed kan jij het verwoorden!

    Succes vandaag en hopelijk tot horens.

  • 23 Oktober 2012 - 11:30

    Désirée:

    Hey wijffie!

    Wat een leuke verhalen heb je al geschreven zeg!! Zo te lezen heb je het al erg naar je zin en ga je nog een hoop meemaken daar, haha! Ben super benieuwd wat er allemaal nog gaat komen.

    Succes en geniet ervan!

    Liefs Dees xxx

  • 25 Oktober 2012 - 17:45

    Peter H:

    Hoi Marlissa,
    Ga door met Bloggen !! Super !!

    V.w.b. de mobiele telefoon . . . had het even gevraagd; ik heb er niet bij stilgestaan (leermomentje). In Europa wordt hoofdzakelijk de banden 900Mc en 1800Mc gebruikt. En ik zie dat in Argentienie de providers AMX Argentina S.A. (CLARO ARGENTINA), Telecom Personal SA, Telefonica Moviles Argentina S.A (Movistar) de banden 850Mc en 1900Mc gebruiken. Je heb dus minimaal een tri-band telefoon nodig, maar met een quad-band kan je overal terecht. Oplossing is inderdaad om van iemand daar een toestel te lenen. Ik heb de nieuwe 3G toestellen (2100Mc) hier buiten beschouwing gelaten.

    TIP (indien mogelijk):
    1 Kopieer alle telefoonnummers van je eigen toestel naar je eigen (NL) simkaartje.
    2 Steek daarna je eigen (NL) kaartje in het geleende toestel en kopieer de telefoonnummers van kaart naar het geleende toestel.
    3 Steek nu de nieuwe (ARG) simkaart in het geleende toestel
    .... scheelt het invoeren van alle telefoonnummers en . . . je ziet ook wie er belt.

    En geniet van je verblijf daar.
    Veel plezier !
    Peter






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Van 19 oktober tot 24 december 2012 verblijf ik in La Plata, Argentinië. Ik woon 2 maanden in bij een gastgezin en volg colleges aan de universiteit in La Plata. De laatste 10 dagen van mijn reis zal ik Argentinië nog wat beter leren kennen om een korte reis te maken. Waarheen weet ik nog niet, maar na 2 maanden hier in La Plata zal ik er genoeg over weten! Met kerst zal ik weer thuis zijn in Nederland.

Actief sinds 20 Okt. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 4838

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 24 December 2012

Mijn avontuur in Argentinië

Landen bezocht: