De faculteit y Salsa - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Marlissa Hilkmann - WaarBenJij.nu De faculteit y Salsa - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Marlissa Hilkmann - WaarBenJij.nu

De faculteit y Salsa

Door: Marlissa

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

01 November 2012 | Argentinië, La Plata

pfoewww ik dacht even dat m'n verslag maar voor de helft was opgeslagen.. nou hier is ie dan.

En we zitten alweer op de helft van week 2.
De dagen gaan snel, want je bent constant bezig. Toch lijkt het aan de andere kant ook weer alsof je hier al zó lang bent.

Beseffen dat ik hier nog wel 8 weken zit doe ik nog niet helemaal, maar.. het begint te komen! Ik denk dat een periode van 2 maanden ook zo voorbij is. Ik hoop wel dat ik snel helemaal gewend ben en aan het einde een 'voldaan' gevoel heb.

En dan heb ik het onder andere over mijn Spaanse taalkunsten, salsa en tango moves en natuurlijk wat ik leer bij de colleges van kunstgeschiedenis en politiek.

Maar dat laatste staat echter niet op nummer 1. Iedereen vindt het lastig om alles voor te bereiden voor colleges, aangezien je voor elke dag minimaal 1 tekst moet lezen - uiteraard in een hoog niveau Spaans en te vergelijken met een heel boekwerk, zoveel - wat dus niet te doen is. Om alles zo goed voor te bereiden moet je het weekend nerdje spelen en alleen maar lezen.. Of gewoon niet slapen doordeweeks.

Nou je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen van de twee opties aantrekkelijk vind.. Dus af en toe lees ik wat én ik let goed op in de les.
Gelukkig moeten we aan het einde een essay maken en krijgen we geen toets over alle stof..

Nu gaan we allemaal netjes naar college en kunnen we weer genieten van het mooie pand. Het is heel hoog en als je geluk hebt, zoals ons zit je op de 7e verdieping (of hoger) en moet je zo'n 200 treden passeren - ja, die heb ik vandaag geteld - anders kan je de lift nemen. De lift is echter voor mij geen oplossing, aangezien ik al meerdere verhalen over falende liften heb gehoord... 'Ja hij ging niet verder, dus moesten we weer een verdieping naar beneden en toen deed 'ie het weer'. Nou, voor mij te gevaarlijk.. Dus trappen zijn prima voor mij, ook nog is goed voor je conditie. Je kuiten voel je wel.

Nog steeds worden we uitgebreid en schaamteloos bekeken als we in de uni zijn of op straat lopen. Soms heel iritant. Maar ja, niet dat ik hun niet aankijk. Om een voorbeeld te noemen, ieder meisje hier heeft wel een legging in de kast hangen, maar geen rokje om erover aan te trekken. Dat zorgt voor nogal vervelende beelden.. maar het trekt natuurlijk altijd de aandacht. Ook zie ik hier allemaal - zoals wij het noemen - 'Saab's' rondlopen. Meneer Saab was onze Argentijnse docent Spaans, met een bril op zonder montuur, een stoppelbaard en donker haar. Nou, hier heb je er dus honderden van rondlopen. En allemaal even - om het netjes te zeggen - onaantrekkelijk. Het schijnt dat iedereen op deze faculteit lelijk is - zeg ik het toch maar even - en als je mooiere mensen wilt zien naar een bezoekje aan een andere faculteit moet nemen. Aha..

Maar, nu genoeg over de schoonheden van onze faculteit.
Iris, Marijke en ik hebben deze week al 3 lessen Salsa gevolgd bij de Cubaanse salsaschool 'La Colmena'. De eigenaar van de ruimte is ook Cubaans en een echte charmeur. En zodra we Nederlands gaan praten is het 'No! No! Hablas Español!!' Dus het is ook goed voor ons Spaans..
De lerares is een superleuke vrouw. Ze legt alles heel duidelijk uit en probeert ons echt het gevoel van de dans te leren. En ook zij heeft weer geen rokje kunnen vinden in haar kast.. En dat terwijl ze ook niet maatje 36 heeft, maar ergens achterin de 40. Toch kan ze heel goed dansen.
Samen met een jongen geeft zij les aan de intermedios, gevordenen. Het schijnt dat zij een stel zijn, maar dat kunnen wij niet helemaal volgen. Hij lijkt nog geen 20 en zij is al achterin de 30. Maar ja, het kan dus allemaal.

Morgen onze 2e tangoles, die hebben we maar 1x in de week. Naar de salsalessen mogen we 4x in de week komen, maar we gaan 3x, aangezien we op donderdag dus tango hebben.
Een groot verschil tussen die 2 is natuurlijk wel. Morgen moeten we onze heupen in bedwang houden en onze sierlijke pasjes weer tevoorschijn toveren. Dat wordt wat..

Zometeen lekker avondeten, het is nu over 10'en. Ja ik begin er nu aan te wennen, denk ik. Al blijf ik het raar vinden. Waar ik niet aan kan wennen is dat mijn kamer aan een drukke weg zit. Nouja, veel wegen schijnen hier druk te zijn. Ieder huis zit aan een weg, dus het is lastig om een rustig plekje te hebben. Nu word ik er onderhand wel ziek van, want ik word namelijk van álles wakker. Ik word altijd wakker van de kleinste geluiden, dus voor mij is het niet echt bevoordelijk. Een siësta in de middag is ook geen optie -al geprobeerd- aangezien je constant auto's hoort, getoeter.. Zelfs vannacht om 3.00 werd ik wakker van een f*ucking paard.... Ik begreep er zelf ook niks van, maar het was echt zo, het was een paard die voorbij liep op straat (met koets waarschijnlijk). Ook mijn luik is kapot - heb hem 1x gebruikt - dus ik denk dat ik maar over ga op oordopjes, dat is de enige optie die over is.

Morgen nog een dagje college en tangoles en dan kijken waar het weekend ons brengt..

Chau!!

Besos

  • 01 November 2012 - 07:50

    La Madra:

    Hoi Marlis,

    Wat een verhaal weer zeg, allemaal erg spannend en leuk behalve het slapen dan..:-):-) Ik hoop dat daar maar verandering inkomt anders ben je constant moe. Studeerse maar weer vandaag en veel plezier met de tangoles vanavond.

    Liefs pa en ma.

  • 01 November 2012 - 23:26

    Peter H:

    Zijn er ook video's van...van die tango- en salsa- lessen ? :-)

  • 01 November 2012 - 23:29

    Peter H:

    Ik zou "Carlos Vaak" ontslaan....hij doet zijn werk niet goed ! :-)

    Groetjes, Peter

  • 03 November 2012 - 12:22

    Annemarie:

    Kan ik inschrijven voor dansles van jou wanneer je terug bent?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Van 19 oktober tot 24 december 2012 verblijf ik in La Plata, Argentinië. Ik woon 2 maanden in bij een gastgezin en volg colleges aan de universiteit in La Plata. De laatste 10 dagen van mijn reis zal ik Argentinië nog wat beter leren kennen om een korte reis te maken. Waarheen weet ik nog niet, maar na 2 maanden hier in La Plata zal ik er genoeg over weten! Met kerst zal ik weer thuis zijn in Nederland.

Actief sinds 20 Okt. 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4828

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 24 December 2012

Mijn avontuur in Argentinië

Landen bezocht: