Van Amsterdam naar Buenos Aires in bijna 30 uur - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Marlissa Hilkmann - WaarBenJij.nu Van Amsterdam naar Buenos Aires in bijna 30 uur - Reisverslag uit La Plata, Argentinië van Marlissa Hilkmann - WaarBenJij.nu

Van Amsterdam naar Buenos Aires in bijna 30 uur

Door: Marlissa

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

21 Oktober 2012 | Argentinië, La Plata

Goedenacht allemaal,

Ik vertel nu alvast dat ik niet weet hoe ver ik ga komen met dit bericht, aangezien me oogleden steeds verder beginnen te zakken..

Ja, het was een lange reis en ik denk dat ik het nooit meer op deze manier doe. Ik dacht, "nee joh, geen directe vlucht, gewoon lekker overstappen, bespaar je geld mee". Nou nu denk ik wel anders, bespaar liever me energie de volgende keer!

Maar, terug kunnen we niet, godzijdank, want nog een keer 30 uur kan ik niet aan. Ik ben enorm blij dat we eindelijk gesetteld zijn. Alle douanerondslomp -vooral bij Houston, waar we een overstaptijd hadden van zo'n 8 uur (neh, is niks) achter de rug. Pfjoew, no more ondervragingen, fingerprints en niet te vergeten.. vliegtuigstoelen. Alhoewel ik die films in het vliegtuig wel kon waarderen.

Maar goed, vanochtend aangekomen op el aéropuerto de Buenos Aires (EZE). Ik had het geluk dat mijn "gastvader", Ricardo, me wilde komen ophalen. Nog een stukje(1/10000) van Buenos Aires gezien en vervolgens doorgereden naar La Plata. De stad waar ik komende 2 maanden colleges zal volgen aan de universiteit.

Aankomende bij de familie Burry, stond oma al te koken voor ons. Ja, dit klinkt overdreven en typisch Zuid-Amerikaans, maar zo ging het wel. Oma doet hier van alles in huis, echt de vrouw van het huis. Na een warme lunch, een fruitsalade voorgeschoteld gekregen en vervolgens nog gepraat over het een en ander.

Ja, vanaf het moment dat ik een stap zette buiten het vliegveld, moest ik omschakelen naar het spaans. Lastig, maar zo belangrijk. Na een jaar spaanse colleges leer ik nu pas écht spaans praten. Van het constant concentreren op de taal raak je wel op, vooral na een lange reis, dus daarom ga ik vroeger slapen. Ik moest vragen of ik al wat eerder kon eten, anders moest ik wachten tot een uur of 9, wat hier een normale tijd is om te eten. Ze kunnen maar niet geloven dat wij al om 6 uur eten, haha. Maar, wél kunnen ze begrijpen dat chocoladekruidnootjes heerlijk zijn! Hm, wat zullen ze dan van de chocoladeletter, stroopwafels en drop vinden?

De familie is heel hartelijk, en met de dochter, Camila, kan ik het ook goed vinden. Ze heeft me al een deel van de stad laten zien tijdens het uitlaten van de 2 cocker-spaniels. De universiteit ziet er niet zo geweldig uit.. maar dat is te begrijpen als je weet dat het een publieke universiteit is.

Het viel me ook gelijk op dat het een hechte familie is, ze zijn veel samen en er komen ook veel andere familieleden en vrienden over de vloer. Een nichtje en vriendin heb ik al ontmoet.

Veel gebeurd dus op de eerste dag. Morgen is het el día de madre, dus ik ga nog meer familie ontmoeten. Ja, dat spaans praten komt hier wel goed, mag nu niet meer klagen! Behalve dat me kop nu uit elkaar knalt en ik ga slapen.

Besos,

Marlissa





  • 21 Oktober 2012 - 02:56

    Lia:

    Querida Marlissa,
    Muy gracias por sus palabras. Espero que usted esta bien. i disfrutar de su historia. Día de la Madre aquí en junio. disfrutar de su tiempo en Argentina.
    Zo, nu ben ik ook uitgeput. Wat een verwennerij zeg, zo snel al een verslag! Wat zul je een leuke zondag krijgen met al die familie leden die je gaat ontmoeten. Dia de la Madre, is dat Moederdag of is het een dag van moeder Maria. In zo'n katholiek land zul je genoeg "feestdagen" hebben. Wat is het tijdsverschil met NL? Volgens mij loop ik zo'n 12 uur voor op jou. USA douane is altijd een ramp. Goed van te horen. Have fun, un beso para tí. Lx

  • 21 Oktober 2012 - 09:41

    Anita:

    Heeee marlis,

    Zooo 30 uur onderweg...das niet niks!!hii gelukkig blijf je iets langer daar dan je vorige "ver-weg" trip!!geniet van alles wat op je pad komt!!!xx

  • 21 Oktober 2012 - 10:22

    Jacq:

    Hoi marlis, beetje goed geslapen? Ben blij dat je goed ben aangekomen.? En hoeveel tijd verschil is het met nederland? Fijn dat je zo hartelijk ontvanigen bent, en het goed kan vinden met camila. Wat heb je daar gegeten? Liefs je schoon mama.

  • 21 Oktober 2012 - 11:05

    La Madra:

    Hoi dochter, Ik ben nu al trots op je ik vind dit al een hele prestatie..... zo te horen ben je in een aardig warm nest terechtgekomen. jij ligt nu nog te slapen en idd hoop ik dat je even bij hebt kunnen tanken. Het zal zo voor jou een hele leuke en bijzondere ervaring worden. Doet de fam nog maar de groeten van je ouders. We houden contact met skipe en whattsapp.

    Veel liefs la madra.... Haha

  • 21 Oktober 2012 - 11:11

    Karin:

    Leuk verslag! Ik ga je volgen!

  • 21 Oktober 2012 - 12:02

    Kirsten :

    Geweldig marliss dat je het al zo goed hebt! Fijn dat het gezin leuk is en niet zo als je aan mij beschreef 'een beetje ouderwets'

    Ik ben trots op je meid dat het spaans nu al zo goed gaat!

    Ik ben fan en ga je volgen!

    Dikke kus have fun!

  • 21 Oktober 2012 - 12:41

    Marlissa:

    Ik zal even antwoord geven in één bericht.
    Het gekke is, is dat zij niet gelovig zijn. Ik had van te voren verwacht dat zij wel gelovig zouden zijn, maar niet dus..
    En día de madre is gewoon moederdag zoals bij ons, zij hebben alleen een andere dag uitgekozen. Ze hebben dus ook dia de padre en dia de hijo! Dus ook "kinderdag", mag bij ons ook wel ingevoerd worden! Maar met día de madre schijnen kadootjes wel belangrijk te zijn, want ik hoor ze er hele tijd over praten. Ze zeiden dat het dan ook heel druk is in de stad. Dus ben benieuwd wat de bedoeling is.
    Gisteravond begreep ik pas dat Camila naar het Circus de Soleil gaat in Buenos Aires toen ze op het punt stond om weg te gaan. Ik dacht dat ze het over een andere dag had, haha. Dus heb nog wat miscommunicaties.

    Het is hier 5 uur vroeger, dus hier is het nu ongeveer 7.30, lekker vroeg. Wat ze hier eten.. Gister heb ik een soort van zelfgemaakte schnitzel op, ben even de naam kwijt, dus vlees met krokant randje en wat aardappelpuree. Omdat oma ook een italiaanse vader had, maakt ze ook vaak spaghetti enzo. Vanavond gaan we dat geloof ik eten. Ze ws het gister al aan het voorbereiden. Ook maakte ze voor 5/6 uur een soort van appelcake. Allemaal lekker dus! Ze drinken ook veel thee hier en mate, een typisch argentijns drankje van sterke kruiden in heet water. Dat moet je blijven proberen..
    Ook vroegen ze steeds wat ik at 's ochtends etc. En ik maar zeggen "pan, pan" (brood). Maar ze zijn hier nogal van het fruit dus dat is fijn!

    xxxx

  • 21 Oktober 2012 - 13:28

    Ruud Van Straaten:

    Wat een aangenaam verwelkoming voor jou na een heftige reis. Nu nog over de jetlag heen stappen. Waar bestond de maaltijd uit die Oma bereid had? Prettige zondag nog. RUUD
    .

  • 21 Oktober 2012 - 19:10

    Yvonne:

    Querida Marlissa
    Dat je al dat spaans gepraat nu al redelijk verstaat betekent dat je toch al vrij goed bent in je spaans, als zij net zo snel praten als de meeste mensen. Knap hoor. Hoop dat het op de universiteit ook te volgen is. Geniet maar van alles en blijf vooral berichtjes sturen. Groetjes.

  • 24 Oktober 2012 - 16:20

    Anita:

    He marlis, hahahihihi
    Die dia de hijo heb jij ook hoor!!!haha thuis is t iedere dag "dag van/voor t kind!!!
    Leuk dat je daar zo goed terecht bent gekomen!!
    Al geshopped???;)xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Van 19 oktober tot 24 december 2012 verblijf ik in La Plata, Argentinië. Ik woon 2 maanden in bij een gastgezin en volg colleges aan de universiteit in La Plata. De laatste 10 dagen van mijn reis zal ik Argentinië nog wat beter leren kennen om een korte reis te maken. Waarheen weet ik nog niet, maar na 2 maanden hier in La Plata zal ik er genoeg over weten! Met kerst zal ik weer thuis zijn in Nederland.

Actief sinds 20 Okt. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 4839

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 24 December 2012

Mijn avontuur in Argentinië

Landen bezocht: